DTU inviterede brugerne med

 

Hvordan åbner man et universitet for omverden og Inddrager studerende, brugere, besøgende og forskere som et aktiv i en fysisk transformation?

DTU Campus (CAS) har siden 2010 investeret 4,9 mia. i nye bygninger og infrastruktur, der skal sikre at DTU fortsat vil være blandt de førende tekniske eliteuniversiteter i Europa. Ved at tænke den fysiske transformation sammen med en ny strategi og identitetsproces lykkedes det at åben campus op for omverden og gøre universitets daglige brugere til omdrejningspunktet for DTU.

Udfordringen bestod i at skabe en massiv fysisk omdannelse, der samtidigt involverede studerende, lærere, brugere, besøgende og forskere - mens læringsmiljøerne har været i brug

Det blev til en samlet deltagelses- og kommunikationsindsats for campusudviklingsplanen med titlen "Transforming DTU". Strategien blev fulgt op af en række indsatser med fokus på interessenthåndtering af DTUs ansatte, brugere og besøgende. Opgaven har bestået i at drive den samlede bygge- og servicekommunikation ifb. renoveringsopgaver, nybyg og infrastrukturelle opgaver på campusområdet. Hertil sikkerhedskommunikation og formidlingen af den nye Letbane til DTU. Kommunikationsindsatsten har været målrettet brugere, gående, cyklende, buslinjer, omlægning af trafik og byggepladstrafik.

 
CASE RED DTU IMG_4357.web_.RGB_.png
 

Kunde: DTU CAS

Ydelser: kommunikations- og deltagelsesstrategi / interessentanalyse / design og layout / / publikationer, spatial design, wayfinding, SoMe og website